Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego PZM
archiwum imprez | video | fotogaleria | ALT | o nas | regulaminy | media | forum | kontakt | linki | panel uczestnika
wersja polska | english version
 

I Runda WRMP 1/4 mili im. Jana Wdowczyka
28 kwietnia 2007 - Warszawa (Lotnisko Bemowo)




wyświetl wyniki klasowe

Zaczynamy! WRMP po raz piąty - co pokaże premierowe Camaro?

07.05.2007, 18:30 - CarsteR

Już od zarania streetracingowych dziejów w Polsce tradycją jest, że sezon Wyścigów Równoległych rozpoczyna się zawsze 1. maja. Tym razem jednak kalendarz tak poukładał długi majowy weekend, że pierwszy jego dzień wypada 28. kwietnia. A skoro rozpoczyna się długi weekend, to rozpoczyna się również sezon Wyścigowych Równoległych Mistrzostw Polski. To już piąty sezon - sezon 2007!



No dobrze.. Sezon się zaczyna.. Ale co nas w nim czeka? Pierwsze spekulacje można czynić już po wejściu na parking. Od rana stacjonuje tam Morten Carlsen ze swoim fioletowym Chevroletem. W Polsce Chevrolet powoli zaczyna się kojarzyć z pochodzącymi z Korei wehikułami pokroju Aveo czy Lacetti.. O nie! Nic z tych rzeczy! Auto Mortena to Chevelle SS z 1966 roku - najprawdziwszy amerykański Muscle Car! Pod jego maską nie znajdziecie dychawicznego rzędowego 1.4 - tu pręży się osiem cylindrów o łącznej pojemności 555 cali sześciennych. To niemal 9,1 litra! Chevelle Mortena nie jest jednak jedynym Muscle Carem na Bemowie. Nieopodal stoi bowiem tegoroczna premiera zespołu VTG - fantastyczny Chevrolet Camaro z 1968 roku! Camaro nie będzie jednak walczyć z Chevellem. Chevelle startuje w klasie Profi Plus, a Camaro VTG kwalifikuje się do zreformowanego Turbo Plus. Zreformowanego, bo nie jest to już klasa dla samochodów z napędem na cztery koła i doładowanym silnikiem o ilości cylindrów nie większej niż 5. Teraz startują w niej tylnonapędowe pojazdy z doładowanym silnikiem o dowolnej pojemności. Camaro jest zdecydowanie tylnonapędowe. A jego silnik.. no cóż.. Silnik to ta sama jednostka o pojemności 6,3 litra, która w zeszłym roku napędzała GMC Typhoona kiedy ten bił rekord Polski. Silnik jest niby ten sam, ale pozbawiony turbo! Skąd więc doładowanie? Spokojnie.. Jest nitro! Ale czy to wystarczy żeby nawiązać do zeszłorocznych wyczynów Typhoona..?

[+] ciąg dalszy relacji na www.CarsteR.pl




FUNDATORZY NAGRÓD DLA PUBLICZNOŚCI    




powrót do strony głównej