20 maja 4 zawodników z Polski wystartuje podczas "En dag pa strippen" w Szwecji
16.05.2006, 21:19 - Emilia Olszewska
20 maja na lotnisku w szwedzkiej miejscowości Emmaboda odbędzie się jak co roku "En dag pa strippen" czyli wyścigi na 1/4 mili połączone ze zlotem samochodów tuningowanych. Impreza od 9 lat organizowana jest przez najwieksze szwedzkie wydawnictwo Förlags AB Albinsson&Sjöberg, które w Szwecji wydaje m.in. najstarszy magazyn tuningowy Bilsport, w Polsce natomiast dwumiesięcznik STREET Xtreme. Kolejne etapy wyścigów na 1/4 mili organizowane przez Bilsport odbywają się w Pitea, Tullinge i w Säve Depa.
W zeszłym roku na "En dag pa strippen", mimo zapowiadanego deszczu, pojawiło się, około 9000 osób, co świadczy o wysokiej randze imprezy. W tym roku organizatorzy zapowiadają o wiele wyższą frekwencję. Już w tej chwili do samych wyścigów zgłosiło się prawie 500 kierowców, głównie ze Szwecji, ale też z Danii, Norwegii i... niespodzianka - po raz pierwszy z Polski!
20 maja ze szwedzkimi zawodnikami zmierzą się 4 samochody startujące w eliminacjach WRMP w Polsce. Będą to najszybsi w swoich klasach kierowcy - Arkadiusz Oziębło w Audi S4, Tomek Nagórski w Mitsubishi Lancer Evo VII, Marcin Wawrzak w Hondzie Crx i Xawery Mielcarek w Oplu Astrze. Wszystkie 4 samochody są już przygotowane do wyjazdu i tylko czekają, żeby pobić rekordy w Szwecji. A jest to całkiem możliwe. Rekord toru w Emmaboda wynosi ET 9,85 i został ustanowiony w zeszłym roku przez Alfa Hanssona w Pontiacu GTO. Jest więc bardzo prawdopodobne, że Tomek i Arek na długi czas pozostaną w pamięci Szwedów... Marcin i Xawery również czasowo wypadają lepiej od swoich konkurentów w poszczególnych klasach.
Podział na klasy wygląda nieco inaczej niż w Polsce. Pierwsza i druga klasa to samochody z przednim i tylnym napędem, druga i trzecia to przedni i tylny napęd z doładowaniem, piąta grupa to samochody z napędem na cztery koła, szósta grupa to auta z jednostką V8, natomiast 7 klasa to Max Street, czyli samochody o największej ilości modyfikacji, największych mocach i osiągające najlepsze czasy. Przydział do klasy warunkuje spis 4 modyfikacji:
1. plastikowe szyby,
2. odelżone wnętrze,
3. elementy karoserii z plastiku oraz
4. zmodyfikowane nadkola.
Jeśli modyfikacje obejmują więcej niż dwie pozycje od 1 do 3 punktu, samochód automatycznie przesuwany jest do Max Street. Jeśli zmiany dotyczą punktu 4, czyli zmodyfikowanych nadkoli, auto zawsze startuje w Max Street.
W sobotę Polacy zmierzą się z kierowcami z całej Skandynawii na nieco innej nawierzchni niż ta, na którą znamy z WRMP. Jest to asfalt o podwyższonej przyczepności, który mimo że nie pokryty klejem zapewnia bardzo dobrą trakcję.
Trzymajcie kciuki za Nasza reprezentację. W miarę możliwości będziemy starali się na bieżąco informować was o przebiegu rywalizacji.
Poniżej wyniki z "En dag pa strippen" 21.05.2005:
1. Samochody z napędem na przód, 21.05.2005
1. Junior Shahin, Honda CRX VTEC
13,212 s/168,59 km/h
2. Per Feuk, VW Golf GTI
13,665 s/165,49 km/h
3. Amir Dzafic, Honda Civic VT
13,729 s/159,91 km/h
2. Samochody z napędem na tył, 21.05.2005
1. Andreas Andersen, BMW 323
12,776 s/169,33 km/h
2. Sune Bergkrantz, Porsche 911 SC
12,807 s/172,63 km/h
3. Stefan Lindqvist, Volvo Amazon
13,268 s/166,98 km/h
3. Samochody z napędem na przód z doładowaniem, 21.05.2005
1. P-A Johansson, Saab 900
11,923 s/209,87 km/h
2. Mats Gustavsson, Volvo 850 T
11,988 s/202,32 km/h
3. Patrik Carvall, Volvo 850 T
12,290 s/203,01 km/h
4. Samochody z napędem na tył z doładowaniem, 21.05.2005
1. Henrik Thagesson, Volvo 740 T
11,722 s/216,00 km/h
2. Carl-Martin Nilsson, Volvo 740 Turbo
12,405 s/184,49 km/h
3. Peter Öhman, Volvo 242 tic
13,038 s/169,28 km/h
5. Samochody z napędem na cztery koła, 21.05.2005
1. Robert Pothorcki, GMC Syclone
10,302 s/217,92 km/h
2. Andreas Karlsson, Audi S2
11,910 s/190,41 km/h
3. Tommy Hammar, Nissan Skyline R32 GT-R
12,078 s/186,21 km/h
6. V8, 21.05.2005
1. Yngve Hjortsberg, Chevrolet
11,978 s/194,73 km/h
2. Henrik Söderström, Chevrolet Camaro
12,037 s/189,08 km/h
3. Magnus Ehbenholz, Chevrolet Camaro SS
12,821 s/176,41 km/h
7. Max Street, 21.05.2005
1. Alf Hansson, Pontiac GTO
9,854 s/244,90 km/h
2. Aslak Bolt , Dodge Dart
10,194 s/218,71 km/h
3. Tobias Johansson , Volvo 142
10,371 s/215,14 km/h
powrót do strony głównej
|